marți, 30 decembrie 2008

Asigurari de viata... modelul asiatic... o faci din dragoste pentru ei

Am ajuns si la modelul asiatic... cel mai bun in parerea mea... Vesticii au o imagine preconceputa conform careia asiaticii sunt cam lipsiti de imaginatie. Sunt ei buni la stiinte exacte, fac televizoare, calculatoare, masini... dar sunt rigizi, formali si au viziunea ingusta ca orice inginer crescut in spiritul logicii... ei bine surprize, surprize pentru ca daca ma uit la reclamele lor, numai oameni lipsiti de imaginatie nu sunt.
De fapt, acesti creativi vestici au impresia ca pentru a face reclame bune iti trebuie multa imaginatie si nonconformism... dar nu realizeaza ca iti trebuie si logica, cercetare, analiza, cunoastere trebuie sa intelegi motivele din spatele dorintelor oamenilor, sa vezi ceea ce ii motiveaza. Insa de multe ori accentul cade pe soc, inovatie, impact vizual... si se uita de fapt ca reclama trebuie sa convinga si sa vanda.

Creativii vestici probabil ca formuleaza problema astfel: "Cum sa facem reclama comica, hai sa ne gandim la cel mai tare accident posibil".
Creativii estici probabil gandesc altfel "De ce oare si-ar face cineva o asigurare si pentru cine".

CE poate convinge un om sa isi faca o asigurare de viata? Raspunde sincer la intrebare... pentru cine si de ce ai face o asigurare?... pentru cei pe care ii iubesti (fiica, fiu, sotie, sot), pentru ca vrei sa le asiguri un viitor mai bun, pentru ca asta inseamna de fapt iubirea adevarata, iubirea parinteasca, singura care pune mai presus nevoile altei persoane fata de cele ale individului... un parinte si-ar da si viata pentru copilul lui.

Daca in reclamele vestice accentul cade pe "client" cel care ar trebui sa semneze asigurarea si prezinta tot felul de accidente posibile, astfel incercand sa il puna pe gandanduri, pe un ton deobicei mai comic, cateodata mai serios... in reclamele estice accentul cade pe persoanele iubite, prezentand deobicei nu o situatie comica ci un exemplu al unei drame umane... o poveste care sa te atinga pe suflet, poate sa iti dea o lacrima sau doua si sa te faca sa te gandesti serios si la familia ta.

Deci, sper ca aveti cutia de servetele langa voi.

Thai Insurance CM - "Daddy"
Miracolul unei noi vieti si stingerea tragica a alteia, un tata si o dorinta atat de puternice incat a sfidat si moartea... "vreau sa ii spun fiicei mele, bine ai venit pe lumea asta, imi pare rau ca nu pot sa te vad crescand, sa ai grija de mama ta micuto, eu trebuie sa plec, dar sa stii, te voi iubii mereu".... concluzia? The question is not why do we live but who do we live for...


Thai Insurance CM - "My Son"
Regretul unui tata, pentru ca ar vrea sa spuna atat de multe lucruri fiului sau, lucruri pe care nu le-a putut spune inca, lucruri pe care le regreta... cati parinti oare nu simt asta? Orice tata trebuie sa fie mai strict cu propriul copil. O face din dragoste, pentru ca vrea un viitor mai bun pentru el, vrea sa nu repete aceleasi greseli pe care el le-a facut in tinerete... automat autoritatea aceasta naste conflict intre tata si fiu in aproape orice cultura...


Thai insurance CM - "My Girl"
Iubirea naturala a unui tata pentru fiica lui, poate lupta oricat, sacrifica oricat, ierta orice.... El a facut o promisiune "O sa o iubesc si o sa am grija de ea pentru totdeauna".... concluzia? The miracle of love is never ending to take care.


Thai Insurance CM - "Grandpa"
Devotament, promisiune, sa iubesti pe cineva inseamna promisiune, sacrificiu, si grija continua ... asta face bunicul... concluzia? how much do you take care of the person you love today


Cred ca nu mai e nevoie sa fac analize complicate a mecansmului de convingere, a motivelor, a strategiei... pur si simplu o sa pun o intrebare... Ce reclame v-au convins mai mult sa va faceti o asigurare de viata, cele romanesti, americane, europene sau acestea asiatice?

Un comentariu:

Titus spunea...

Salut,

o leapsa de la mine.
10 motive sa mergi la Olimpiadele comunicarii.

Ce trebuie sa faci?
- Scrie post-ul despre cele 10 motive
- Da mai departe leapsa la alte 3 persoane/echipe

Spor,

Titus