duminică, 11 ianuarie 2009

Q-Fort... o reclama facuta sa enerveze... dar sa... reziste, reziste, reziste... si sa vanda, vanda





Defapt reclama e foarte buna... cu toate ca e la limita enervantului, acolo undeva in zona unde granita e blurry, in functie de fiecare persoana:


Enervanta… dar cum functioneaza si te manipuleaza?
Iti atrage atentia... pentru ca te uiti plictisit la TV si deodata ai impresia ca s-a stricat banda. Automat te strezesti din amorteala si incerci sa analizezi problema "Ce m***** ma*** are si televizorul asta"... raspunsul? Qfort, teapa... si apoi vine mesajul "proiectat sa reziste, reziste, reziste" si iti intra in cap... faputul ca poate te enerveaza reclama sau poate te face sa razi... dar iti ramane in cap Qfort si "reziste, reziste, reziste" si data viitoare cand te duci sa iei termopane iti aduci aminte ca exista si Qfort.

Acel atribut unic distinctive al brandului
Reclama are ca target tot segmentul de piata, nu numai "oamenii care au avut termopan si s-a stricat repede"... pur si simplu baietii au luat o caracteristica dorita intr-un termopan (sa reziste, pentru ca omul nu renoveaza casa in fiecare an, ca e costisitor si obositor)....Ce puteau sa spuna? ca sunt de calitate germana? astea s-au mai zis, toti producatorii de termopan pretind asta …ca izoleaza fonic si termic? probabil astea sunt caracteristici generice ale termopanului… pe langa asta trebuie sa mai vii cu ceva distinctiv.
"Sa reziste, sa reziste, sa reziste" e punctul diferentiator al produsului fata de restul pietei... si respecta toate regulile, pentru ca foloseste un cuvant simplu care sa iti intre in cap si sa il asociezi cu produsul.... de exemplu... "BMW = cocalar"... Volvo = siguranta", Toyota "fiabilitate"... in subconstient atribui o caracteristica, un singur cuvant definitoriu marcii (da sunt oarecum fan Al&Laura Ries).

Gealan sau Qfort?
Ce vreau sa subliniez? Faptul ca reclama asta are “staying power”… iti intra in cap, chiar daca nu iti place… Dintre toate reclamele la termopan doar Qfort tin minte… parca au mai fost cateva (ceva cu ploaie, mansarda, dar nu sunt sigur, nu mai stiu marca)… si mai stiu Gealan pentru ca desi nu mai stiu ce slogan are, stiu marca, pentru ca pare ac a fost din totdeauna acolo, e prima aparuta pe piata, prima care si-a facut reclama, chiar daca infecta, e un fel de Xerox in industria asta, pentru ca se confunda aproape cu termopan chiar daca nu are mare originalitate in brand si nu respecta decat regula primului venit pe piata.

Ideea finala...
Cand ma duc sa iau termopan, vad Gealan (care stiu sigur ca e termopan si stiu ca toti vecinii probabil au sa ceva)... vad o groaza de firme cu nume germane dar origini dubioase (probabil facute in Turcia, Polonia)... si vad Qfort (care are reclama aia enervanta la TV pe care o tin minte pentru simplul fapt ca s-a blocat banda in cel mai enervant mod posibil dar retin si ca si e facut sa reziste, sa reziste, sa reziste)… ce aleg?... ma pun pe ganduri, ma sperii cand vad cat costa si imi dau seama ca daca iau acum ceva, macar sa ma tina ani buni de zile…

3 comentarii:

Cora spunea...

Buna Eduard,
Am vazut ca esti interesat sa participi la Olimpiade, asa ca ti-am dat o leapsa la mine pe blog :)

Anonim spunea...

Superfine underwear store to
buy Calvin Klein at undereamed price.
Please visit http://www.chilotick.com. Displace all over the world !

Anonim spunea...

An important strategy to halt fibroids shall be to get away from processed food which often can add to the responsibility with the
the liver, in that way lowering this ability to period the extra estrogen.
When you find yourself purchasing one these, prominently that
to select a honorable firm via suffer from. In which accompany extremely
energy getaway coffee cup. You change all of
many things therefore your self a cheap pot of coffee. Lattes, cappuccinos, coffee beans can be achieved individuals gear to choose from.


Feel free to visit my blog post mr coffee coffee maker reviews