vineri, 17 octombrie 2008

Concluzii de la OC... the good, the bad and the winners

Cum? nu ati castigat?... Nu... Cum nu?... Pentru ca nu am fost cei mai buni, pentru ca altii chiar au meritat sa fie deasupra noastra, pentru ca unele subiecte au avut potential mai mare, pentru ca unele campanii au avut rol social mai urgent (toate cele 3 de pe podium: coruptia, romanii care trudesc peste granite si problema drogurilor).

Da au fost si "good" si "bad" si "winners" iar ultimii nu au fost chiar in fiecare caz si "good"... Pai hai sa vorbesc putin de premianti.

Echipa Aardvark
(Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse)


A avut o campanie draguta, comica, melodioasa… practic o campanie de “Oscar” numai buna de premiere, dar sincer rupta de realitate…
Puncte forte
Canalele de comunicare bine alese… e adevarat ca erau destul de usor de identificat din moment ce targetul era format din romanii din Italia (ziare in limba romana, posturi radio in limba romana)
Campanie originala bazata pe spot-uri radio comico-melodioase
Puncte slabe
Mesajul campaniei nu are corespondenta cu un motiv real pentru care majoritatea romanilor s-ar intoarce in tara. Majoritatea l-ar vedea ca pe o poanta buna sau chiar o jignire, ca pe o satira adresata lor. O gluma buna nu convinge pe nimeni sa se intoarca. Trebuiau explorate motivele pentru care au plecat romanii nostrii in Italia (saracie, lipsa locurilor de munca) sau si mai bine motivele pentru care s-ar intoarce (dorul de familie fiind principalul factor pe care eu as fi mizat).

Echipa SUN TEAM
(Agentia Nationala Antidrog)


Meritau locul 1 pentru ca au fost cei care dupa parerea mea au urmat cei mai multi pasi logici pentru formarea strategiei . Imi pare rau totusi ca aceasta campanie e totusi o lupta contra morilor de vant, pentru ca oricum toate locurile din centrele de tratament sunt ocupate, dupa cum recunostea si ANA.
Puncte forte
Treaba de research… baietii astia au pus suflet in campania lor, chiar s-au documentat, au fost prin centrele ANA, au vorbit cu drogatii pentru a capata acel insight al lor.
Au folosit perfect ceea ce au descoperit in munca de cercetare… de la posterul genial care desi pare macabru sau chiar a avea efect contrar, ar functiona pentru ca apeleaza la cele mai puternice dorinte ale dependentilor (urmatoarea doza de metadona prin orice combinatie, chiar gratis de la o tipa sexy)
Desi au avut un buget mic, acesta a fost bine distribuit pe canale media potrivite iar posterele pozitionate in locurile cele mai frecventate de dependenti.
Puncte slabe
Nu stiu… nu prea gasesc… poate ca posterul “Vrei ciocolata” nu e tocmai potrivit. Da, un dependent intelege mesajul, dar un copil care merge cu taxiul si vede acest poster?

Echipa Volksstumm
(Ministerul Internelor si Reformei Aministrative)


Au avut o campanie cu foarte mari posibilitati, o campanie mai bine prezentata decat facuta, nu ca a fosr prost facuta, dar am vrut sa subliniez cat de bine a fost prezentata:))
Puncte forte
Membrii SNSPA stiu bine sa isi prezinte campania sa isi vand ideile. Daca ar fi un premiu pentru cea mai bine prezentata campanie cred ca ei ar fi primii. Folosesc multe cuvinte pompoase, arata motivatia data de logica pentru fiecare decizie sau slogan.
Puncte slabe
Puncte slabe“Hai sa rezolvam cumva coruptia”… cum asta e mesajul?? Haha… asta spune orice om care da mita in Romania “hai sa o rezolv cumva” cum? Prin MITA… sincer mesajul asta imi sugereaza faptul ca s-a ajuns in punctul ala in care nici ei nu stiu ce mesaj ar convinge oamenii sa nu mai dea mita. Pur si simplu pare un mesaj disperat.

Cam atat de la OC.. si cu bune si cu rele in parerea mea personala.

Niciun comentariu: