vineri, 17 octombrie 2008

Din conferintele OC... vorbesc profesionistii

Olimpiadele Comunicarii au adus si prezentari din partea unor oameni admirabili... in mare parte legate de campanii de comunicare sau advertising.

Mihai Ciobanu (Nicorette): Am ridicat mana cu entuziasm si putina rautate… as fi intrebat ce buget de advertising a avut urmatorul concurent direct de pe piata si cum se numeste.
In parerea mea o campanie foarte buna, iar succesul clar. Dar cred ca trebuie si sa fim realisti si sa vedem contextul, vreau eu sa fiu slujitorul ala roman care soptea in urechea Cezarului la intoarcerea victorioasa din campanii “Gloria e trecatoare”. Da, in scurt timp a reusit sa detina aproape toata piata acestui gen de produse, dar mai cunoastem alte produse? Sincer cine mai poate sa imi spuna un alt medicament pentru a scapa de lanturile acestui viciu?
Ideea e ca e foarte usor sa intrii pe o piata fara concurenta, in special cand majoritatea fumatorilor sustin ca vor sa se lase de fumat. E ca si cum ai fi singurul care vinde limonada pe plaja la Mamaia.
Adevaratul success vine datorita descoperirii acestui moment oportun de a intra pe piata, si apoi datorita campaniei.

Sorin Psatta (Somnul parintilor naste monstrii): Preferatul meu, preferatul amicilor mei, campanie geniala prin terapie shock… cred ca daca as putea sa imi aleg vreodata un sensei ca sa ma antreneze pentru ringul de lupta al advertising-ului, el ar fi.

Andrei Stoiciu (campania impotriva discriminarii): O lectie de viata, o marturie sincera, pentru asta nu pot decat sa il respect.. Campania in sine foarte grea, nu poti schimba mentalitatea oamenilor peste noapte, prin cateva reclame. Discriminarea rasiala are radacini vechi. In parerea mea iti trebuie ani de zile de activitate continua, de implicare a minoritatilor discriminate, de formare a unor exemple a acestor minoritati, de educatie in sistemul scolar a ambelor parti.
Totusi si abordarea a fost oarecum gresita. Domnul Stoiciu explica faptul ca nu e bine sa le impui oamenilor sa nu faca un anumit lucru, sa incepi cu o negatie care se refera la limitare, la interdictie. In aceeasi masura nu e neaparat bine sa pui o afirmatie la imperativ pentru ca poate iar sa se transforme intr-o limitare, doar impui omului sa faca un anumit lucru. Adica, in campania asta impotriva discriminarii nu le poti spune “nu discrimina” dar in final sloganul e similar “respecta”…
Respectul insa e ceva care se castiga, nu se impune printr-o reclama fie ea si pe plan emotional. Inainte sa obtii respectul celorlalti trebuie sa dovedesti ca esti dornic de el, iar in momentul de fata, fara un exemplu al minoritatilor pe care romanii sa il respecte ca si individ e foarte greu sa obtii rezultate.

Oricum o campanie imposibila, mai mult o scuza a autoritatilor de a dovedii Uniunii Europene ca se depun eforturi pentru integrarea minoritatilor, pentru a justifica anumite fonduri.
Care e solutia ? Nu stiu, nimeni nu pare sa stie, nu stiu macar o tara in care discriminarea etnica a fost eliminata, macar scazuta. Din SUA pana in Germania, din Italia pana in Franta, discriminarea pare doar sa creasca in intensitate.

Niciun comentariu: