luni, 24 noiembrie 2008

Izvorul Minunilor vs Dorna


Sincer consider reclama foarte buna.... "Izvorul Minunilor" pentru ca...

Focul si gheata sunt elemente opuse, de neconceput impreuna dar sunt elemente primordiale, naturale, in acelasi timp poti face legatura dintre forta (foc) si puritate (gheata), masculin si feminin.

Deci apa minerala are puritatea sugerata de gheata, energia minerala data de foc, e echilibrata ca ying si yang pentru ca s-a nascut din doua elemente opuse care au format armonia, are origini vechi, mitologice, introducand astfel un element de mister si prin basm o incarnare a ideii si o evadare din cotidian, chiar mai mare decat exagerarile de la Dorna, cu turma de cai de apa de la metrou, pentru ca uiti de blocurile gri, uiti de timpul care te preseaza mereu, esti trimis intr-o lume atemporala, mistica, care iti pare totusi cunoscuta, poate din basmele copilariei, din vremuri mai bune.



Apoi vine Dorna cu o cascada de metafore vizuale care te ineaca in efecte speciale... reclama buna, sincer, foarte buna... dar EU PERSONAL prefer altceva... Decat iesirea nebuna din cotidian a tipului care vede cai la metrou (cai verzi pe pereti... poate ca apa are efectul asta racoritor si nebunesc, sau poate ca fata trebuie sa treaca pe la psihiatru) mai bine o calatorie in lumea de basm a Izvorului Minunii. Reclama e prea galagioasa si ma simt lovit de un zid de metafore vizuale care inunda cotidianul, iar melodia, mult prea alerta.

Mie unul imi place reclama pentru ca e diferita de restul reclamelor la apa... Dorna nu face nimic nou, am mai vazut stilul asta de reclama, am mai vazut si avalansa asta de metafore sub forma efecelor speciale vizuale (ProTV)... Piata e plina de apa minerala.... una mai naturala ca alta, alta mai puternic mineralizata, una mai pentru toti, alta mai trendy... una cu un strop de lamaie alta simpla.

Ok repozitionare? sincer cred ca abordarea asta de basm se potriveste ca manusa pt Izvorul Minunilor... si daca e basm nu inseamna ca e pentru copii... cu tot stresul de azi oricine doreste o scurta evadare din realitate.... iar timpul mitic, elementele de basm si vocea calma ajuta.... Reclama e relaxanta, sau mai bine spus iese din tipare prin pasul calm.... Dorna te oboseste cu explozia naturii in oras, altele arata tineri care fug ca disperatii si escaladeaza cascade... energie, energie, explozie, agitatie... dar parca vreau si un moment de relaxare. Ideea e ca abordarea e total diferita de a concurentei, ritmul si el..

As vrea sa mai lamuresc ceva... unele persoane vad o legatura intre reclama asta de la Izvorul Minunilor si "Foc si gheata de la ELITE"... mai bine pot spune ca reclama ELITE seamana cu seriile de reclame la electrocasnice Whirlpool, unde elementele sunt iar reprezentate ca si femei interesant costumate. Cand s-a facut comparatia asta nu s-au gandit decat la partea vizuala. Ca o exagerare, daca 2 companii fac reclame in care apare Mos Craciun inseamna ca au copiat una dupa alta ? Elite se refera la un proces inovator de fabricatie a cafelei, izvorul Minunilor foloseste personajele pentru a spune o poveste…

2 comentarii:

Mi Kaela spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=6X4jhl9_uh4

Se pare ca s-a creat o traditie ...

Anonim spunea...

Da, probabil, de aceea este